Popretorik

Det är alltid lite kul då någon potentiell kund kontaktar mig och frågar angående mina föreläsningar: ”Är du bra då?”.

Känns ju lite som jag är part i målet, och givetvis anser jag att jag är vass som talare, men det bör komma från andra, inte mig. Så därför har jag satt ihop en referenslista:

 

 

Retorik föreläsningar och kurser - goda referenser

 ”Att inte samtliga arbetsplatser med höga sjuktal låter medarbetarna lyssna på Kjell Dahlin är för mig ett mysterium!”

    Göran Hoffman, IT-chef Hedemora Kommun

”Tack för en oförglömlig föreläsning, du är en av de skickligaste jag mött inom din gebit, har ändå snubblat över en hel del typer genom mina år som fritidspolitiker och facklig förtroendeman.”

Göran Malmberg, Motivera CSR AB

”Kjell är en ovanlig retoriker. I hans värld handlar retorik inte om vad man säger utan om vad man gör. Kjell vågade, på ett kärleksfullt sätt, utmana  vår grupp på ett sätt som är avgörande för att man ska utvecklas. Alla lämnade rummet mer motiverade än tidigare till att fokusera på det väsentliga i vår verksamhet”.

Linda Bonaventura Åberg, chef Friends

”Tack så jättemycket för idag Kjell! Det var verkligen toppen!”

Ulrika Gyllun, Enhetschef SMÅA

”Vår eftermiddag med Kjell var fantastiskt rolig och inspirerande och gick alldeles för snabbt. Kjell förmedlade på ett mycket bra sätt vad god service är och hur jätteviktig rätt attityd är”.

Marika Eriksson, chef Systembolaget

”Kjell har under en period coachat mig i Individuell Presentationsteknik. Det vill säga konsten att förmedla mitt budskap på ett roligt och givande sätt både för mig och min publik oavsett om jag står på scenen inför 200 pers eller i ett konferensrum. Kan absolut rekommendera Kjell som ger sig ut med dig på en utvecklande resa som blir både rolig och spännande med glädje.”

Leyla Is, Nässjö Näringsliv AB

”Jag tyckte du var fantastiskt bra och inspirerande”.

Erica Westlund Posten

”Kjell, ditt inspirerande föredrag upplevde vi alla som ”Mitt i prick, träffsäkert som få”. Efter ditt framträdande så kände vi oss alla så otroligt motiverade och resten av vår kick off blev fantastiskt bra. Stort Stort Tack!”

   Staffan Byström, VD Kinnarps Dalarna

”Vi ska tacka dig! Föreläsningen var mycket uppskattad och jag är verkligen nöjd med din insats! Direkt efter lunch upplevde jag en annan atmosfär i rummet. Det kändes positivt och fler än vanligt bjöd på sig själva.”

Ulrika Wennerkull, personalchef Tibro Kommun

”Arbetar du med service i någon form kommer föreläsare Kjell ge dig nyttiga insikter och många skratt. Han är ett måste om du jobbar med service!”

   Jan Wärmlind, Business Consulting Director, GENESYS

”Föreläsare Kjells budskap handlar om insikten att det vi i framtiden säljer inte är tjänster, det är känslor!”

   Barbro Ronnedahl, Customer Service Manager, VIASAT

”Kjell is a solid rhetoric teacher that get the message across efficiently with no fuzz. Straight to the point examples are practiced right away with personal feedback for instant personal improvement and great satisfaction! Clear structures are taught on formatting the message to get it short, down to the point for most impact.”

Johan Gauermann, COO TUI fly nordic

”Wow. Snacka om att kunna inspirera och väcka nya tankar. Snacka om att få publiken att fatta budskapet och förstå vad som är viktigt när det gäller kontakter och kommunikation med kunder, kollegor – ja, alla man möter. Att verkligen mötas som människor och se varandra, att bjuda på sig själv och göra ett positivt avtryck. Kjell levererar välbehövliga hårda sanningar som känns som slag i magen blandat med en härlig humor och glödande övertygelse. Fantastiskt!”

 Ulf Svensson, VD Björn Lundén Information AB

”Kjell visar hur viktig attityden är som ett strategiskt kommunikativt verktyg då man vill nå fram, beröra och övertyga en målgrupp.”

   Bassam El Mattar Sverigechef, TUI

”Med humor och energi inspirerar föreläsare Kjell till positiva tankar som gör konkret skillnad både privat som i yrkeslivet.”

   Johan Sandgren Regionchef, SEFINA PANTBANK

”Tack för en jättebra föreläsning! Alla var supernöjda och vi fick energi av dig.”

Camilla Hultcrantz, Country Head of HR Sweden, Finland, Denmark, Norway Panalpina

”Ska du bara lyssna på en föreläsare i år, lyssna då för Guds skull på Kjell Dahlin”

Christer Johnssson, Intrum Justitia

”Tack för VÄRLDENS bästa attitydföreläsning i onsdags för Dagens industri. Du är grym och det behövs FLER som du, som påtalar vikten av kommunikation, glädje, nyfikenhet- och ENGAGEMANG emellan kollegor, medmänniskor -ja alla!!! Du är GENUINT viktig för alla i hela näringslivet och så även privat!”

Karin Nordenhem, Dagens Industri

”Kjell Dahlin är en energikick!”

Håkan Wifvesson, Regionchef PEAB

”På ett lättsamt och samtidigt knivskarpt sätt konkretiserar Kjell vikten av en positiv och professionell kommunikation. Den här insikten kring bemötande och attityd är vital hos alla våra medarbetare eftersom vi är tjänsteproducenter”.

Jimmy Sjöstedt, Utbildningschef Hvilan Utbildning

”Att ge inspiration är det finaste man kan ge en annan människa. Kjell inspirerar!”

Marianne Färlin, marknadschef Vedum Kök & Bad

”En energigivande injektion för oss som lever på att ha en bra relation med kunden. Den ger viktiga påminnelser om att det finns många kanaler, och inte alltid de självklara, att ta till hjälp när det gäller varumärkesvård”.

Patrik Berglund, Halebop

”Kjell lyckades med konststycket att hålla hela auditoriet fullständigt trollbundna. Han levererade härliga berättelser från verkligheten med en varm humor. På ett tydligt sätt visar han hur viktigt det är att leva sitt varumärke.”

Kristina Eurenius Sandberg, Preem

”Kjell lyckas förmedla sitt budskap om upplevelsekommunikation genom att just bjuda på det – en upplevelse. Han trollbinder publiken och med sina målande historier lockar han till både skratt och eftertanke.”

Angeli Sjöström Hederberg, Processrum

”Vill bara säga tusen tack. Är ohyggligt taggad inför kommande arbetsuppgifter”.

Erica Callerholm, Gallerix

”Kjell Dahlin visar exempel på hur enkelt det kan vara att knyta kunder till sig bara genom att uppmärksamma dem som människor och visa lite extra värme”.

Sara Lomberg, SVD

”Jag har gått på Storytelling/retorik-kurs hos Kjell under två dagar. Hade väntat över ett år att få gå denna kurs – och det var värt det. Kjell lär ut enkla och effektiva medel för att höja effektiviteten i att kommunicera. Han öser exempel ur en stor personlig erfarenhet och är frikostig med att dela med sig av sig själv.”

Gustaf Carlsson, Managing Director See & Do AB

”Mycket bra kurs, med övningar som gjorde det lätt att förstå hur retoriska verktyg ska användas i praktiken”.

Birgitta Herber, Säljare Telenor