Popretorik

Årets Popretoriker blir Doug Lansky och hans budskap att tänka nytt för att marknadsföra en destination

2014-11-04 

Retorikbyrån Popretorik delar för tredje året ut priset Årets Popretoriker. Ett pris som årligen går till någon, eller några som tänjt på gränsen till traditionell kommunikation. Byrån Popretorik har som motto: ”Låt inte dina begränsningar begränsa din kommunikation”. Något som resejournalisten, författaren och föreläsaren Doug Lansky är ett levande exempel på med sitt budskap att tänka annorlunda kring kommunikation och marknadsföring gällande resmål.

 

– Popretorik är stolta över att ge Doug Lansky priset Årets Popretoriker år 2014. Efter att ha hört en föreläsning med Doug var vi övertygad om att han är en given pristagare. Hans budskap om att tänka utanför boxen och att kreativitet är viktigare än pengar i marknadsföringskommunikation. Priset är i form av en stol. Vi kallar statyetten Talarstolen. En stol man kan sitta på och fundera, likväl som man kan ställa sig på den för att få nya perspektiv. Vi hoppas att priset ska belysa vikten av kreativitet och modigt tänk då någon vill nå fram med sitt budskap. Vi gratulerar Doug till priset, säger Kjell Dahlin, vd på Popretorik. Doug Lansky är en karismatisk person som tänker gerillamarknadsföring, vilket vi gillar på Popretorik!