Kjell Dahlin
om popretorik
Föreläsare Kjell Dahlin är fil kand i retorik och har 25 års erfarenhet av kommunikationsfrågor i näringslivet. Framförallt är han just inspiratör & föreläsare – och inspirerar kring attityd, arbetsglädje och kundbemötande – med 2-4 föreläsningsuppdrag i veckan. Föreläsare Kjell har stått på scener som Cirkus, Svenska Mässan och Oscarsteatern, och har talat på både svenska och engelska i länder som Danmark, Norge och Ungern.
Föreläsare Kjell är också grundaren och VD av den mjuka retorikbyrån Popretorik. Det var hans längtan efter en retorikutbildning som inte bara tjatade om gamla greker och korvstoppade akademisk terminologi i kursdeltagarnas skallar som fick honom att skriva boken Popretorik. Han ville förankra kunskapen med tydliga och relevanta övningar i den verklighet de flesta kursdeltagare lever i – näringslivet.
Sagt och gjort, föreläsare Kjell skrev boken POPRETORIK – Upplevelsekommunikation som övertygar. Boken vann pris i tävlingen Årets Ledarbok 2007. Det blev startskottet till den passionerade retorikbyrån POPRETORIK. En byrå som förstår att våra kunder vill lära sig relevanta retorikkunskaper som omgående kan användas i yrkeslivet.
År 2019 kom hans senast bok ”Du är en storyteller – vare sig du vill eller inte” ut.
Vi på POPRETORIK har två skäl till att gå upp varje morgon. Det första är att göra retorik tillgängligt för alla. Precis alla. Det andra är att få folk att inse att vi kommunicerar med mer än ord, vår attityd, inställning och beteende överför budskap likafullt. Och när vi inser det blir livet lättare, roligare och kärleksfullare.
Välkommen till den mjuka retorikbyrån,
Föreläsare Kjell Dahlin, kontakt 070-631 11 11
”Arbetar du med service i någon form kommer föreläsare Kjell ge dig nyttiga insikter och många skratt. Han är ett måste om du jobbar med service!” Jan Wärmlind, Business Consulting Director, GENESYS
”Föreläsare Kjells budskap handlar om insikten att det vi i framtiden säljer inte är tjänster, det är känslor!” Barbro Ronnedahl, Customer Service Manager, VIASAT
”Kjell visar hur viktig attityden är som ett strategiskt kommunikativt verktyg då man vill nå fram, beröra och övertyga en målgrupp.” Bassam El Mattar Sverigechef, FRITIDSRESOR
”Med humor och energi inspirerar föreläsare Kjell till positiva tankar som gör konkret skillnad både privat som i yrkeslivet.” Johan Sandgren Regionchef, SEFINA PANTBANK