Storytelling – hur man väcker känslor för en produkt eller ett varumärke
kurser
Att använda berättelser som ett konkurrensmedel är ett av de bästa sätten att positionera sig år 2017. Berättelser kan lagras en hel livstid hos människan. Det handlar om att tränga förbi hjärnans kortidsminne och istället nå långtidsminnet. Vi har tagit fram en unik modell för detta – StoryStegen®. En modell som vi är ensamma om på marknaden, och som garanterar en färdig berättelse. Under kursdagen arbetar vi med att ta fram en ”story” från din verksamhet. Efter kursen kommer du ha kunskaperna som behövs för att använda Storytelling i arbetet som kommunikatör, HR, projektledare, säljare, ledare, kundmottagare osv.
ur agendan:
- Vad är storytelling?
Vad händer rent konkret i hjärnan när vi hör en berättelse? - Retorik & Storytelling.
Vi lär oss tre retoriska verktyg för att öka dramaturgin. - Storyn.
Hur förädlar man, hur hittar man, hur förpackar man en berättelse,
vi använder StoryStegen® för maximal effekt. - Implementering.
Olika strategier och kanaler gällande kommunikation.
Välkommen till en dag fylld av energi och skoj aktivitet. Du får lära dig hur du på bästa sätt använder Storytelling. Du får praktiska tips, råd och mycket praktisk träning.
fakta om kursen:
Plats:
Centralt i Stockholm (OBS! På PDF står det Bålsta, men kursen kommer hållas i Sthlm)Datum:
25 januari 2018Tider:
9.00–16.00Totalpris för en dag:
5 300 SEK ex moms. Då ingår fm/em-fika samt lunch, all kursdokumentation, och övningsmaterial.Anmälan:
Fyll i anmälningsformuläret eller kontakta kursledaren på kjell.dahlin@popretorik.se eller mobil 070-631 11 11.
Här kan du ladda ned kursinformationen som pdf för utskrift:
KURSINFORMATION SOM PDF